יוגה לארגונים – לייצר עובדים ומנהלים רגועים יותר

אירועי יוגה במשרד, בחברות וארגונים החלו להתרחש לראשונה בשנות ה- 80 של המאה ה-20 בארה"ב כאשר ארגונים וחברות חיפשו דרכים לשפר את רווחת העובדים. מטרתם הייתה ייעול התפוקה אך גם שמקום העבודה ייפתח את העובד ברמה האישית וחווית העבודה תהיה נינוחה ונעימה. לעיתים סדנת יוגה חד פעמית יכולה להעניק לעובד או למנהל כלים פרקטיים שהם יכולים ליישם בעצמם. ארגונים רבים "הרימו את הכפפה" וזיהו את ההשלכות החיוביות של היוגה וסיפקו קורס ממושך עם תהליכי תוכן והתפתחות לרמת הפרט.

מחקר חשוב שנעשה במדינות המערב מראה שחוסר איזון הנוטה לטובת שקיעה בקריירה עלול להוביל להשמנת יתר, מתח וחרדה, ריבוי טעויות שנובעות מחוסר תשומת לב, היעדרויות רבות, שחיקה והחלפת מקומות עבודה בתכיפות גבוהה.

יוגה מהווה את אחד הכלים היעילים והמתאימים ביותר שיש לאיזון החיים האישיים והעבודה (Work Life Balance). –

יוגה יעילה בהתמודדות עם הפרעות קשב. הצורך להגיב כל העת לטלפונים החכמים, להתראות, לפרסומות ושאר הגירויים מקצר את יכולת הקשב שלנו. תרגול קבוע של יוגה מאמן את רשת הקשב המוחית שלנו ועוזר להגברת הקשב. כלומר, היכולת לכוון את התודעה כך שתשומת הלב כולה נתונה לסוגייה שעומדת בפנינו. פיתוח שליטה שכזו מאפשר לנו לפתור בעיות ביעילות רבה ולהניח למה שלא רלוונטי. למשל לא לשקוע בהרהורים על המשפחה בעת ישיבה מקצועית או כתיבת מסמך חשוב וההפך.

תרגול יוגה מפתח מודעות שהיא היכולת לדווח לעצמנו או לאחרים על משהו שהתרחש בעולמנו הפנימי או בעולם החיצוני. המודעות מאפשרת לנו לשים לב ולבחור באופן יעיל יותר את תגובותינו. כך נוכל לנטרל תגובות אוטומטיים ולהיות שקולים יותר. למשל מודעות לחשיבות העבודה היא מה שמקים אותנו מהמיטה כל בוקר או מונע מאיתנו להתפרץ.

בנוסף מודעות מגבירה שיתופי פעולה בעת פתרון בעיות מורכבות, צורך להספיק דד ליין או במצבי מתח וקונפליקט. (ראה יובל נוח הררי, 'קיצור תולדות האנושות' וד"ר אסף פדרמן 'מיינדפולנס').

בשנת 1979 דוקטורנט צעיר למיקרוביולוגיה בשם ג'ון קבט פיתח תוכנית של הפחתת סטרס ולחץ באמצעות מיינדפולנס. לימים התוכנית הוכחה מחקרית כיעילה בהפחתת מתחים, סטרס ובהתמודדות  עם דיכאון ומניעתו. בתרגול יוגה מסורתי אנו מתרגלים מיינדפולנס בצורה ידידותית וקלה ליישום.

תרגול עקבי של יוגה ומיינדפולנס הוכח כבר בשנת 2003 כמחזק את מערכת החיסון. תנוחות ותרגילי היוגה יחד עם מיינדפולנס ומודעות לנשימה הוכחו כיעילים בהפחתת לחץ דם גבוה, התמודדות יעילה עם ממחלות ויראליות ואף שינוי לטובה בהתמודדות עם סרטן ואיידס.

יתרונות תרגול יוגה בארגון

א. השקעה בעובדים ובמנהלים- השקעה שתחזור בחזרה לארגון.

ב. הארגון מקבל עובדים מאוזנים יותר, מרוצים יותר, רגועים יותר- שיפור תפוקות.

ג. העובדים והמנהלים יעריכו את ההשקעה של הארגון.

ד. ההשקעה של הארגון לא גבוהה יחסית לתמורה.

כבר למעלה מעשור אני מלווה אנשים בדרך היוגה בצורה שמותאמת לצרכיהם האישיים ולאתגרים העומדים בפניהם. רבים מתלמידי עובדים בפיתוח או מחקר טכנולוגי, ניהול בחברות היי-טק. הם מתרגלים יוגה כעוגן אישי ומקצועי שמעניק להם רוגע, שלווה שמחה וכלים להתמודד עם לחץ, עומס ושחיקה.

מה אני מציעה?

אני מלמדת בארגונים שונים סדנה חד פעמית באורך שעה וחצי.

הסדנה נועדה לחשוף את עולם היוגה והמיינדפולנס ולתת כלים פשוטים שניתן ליישם לבד מידי יום.

אפשרות נוספת היא קורס מעמיק הכולל 12 מפגשים שבועיים בו נכיר ביסודיות את עולם היוגה והמיינדפולנס ונלמד טכניקות נוספות ומגוונות ליישום.

אשמח לחשוב יחד על הפורמט המדויק עבור הארגון שלכם.

 שני הסתן 055-8895702 shanihasten@gmail.com

אהבתם? מוזמנים לשתף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם